Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Varför kan ni inte dra min medlemsavgift till Förtur?

Hej!
Kan inte förstå varför ni inte kan dra medlemsavgiften då jag inte ändrat något sedan tidigare.
M v h
Ove

Hej ,

Riksbyggen Förtur har försökt ta betalt av dig för ett kommande år av medlemskap i Riksbyggen Förtur, men misslyckats. Vänligen kontrollera att ditt kontokort fungerar så att betalning kan ske och du inte riskerar att tappa dina förturspoäng.

Du kan gå in på vår kundwebb https://kund.riksbyggen.se/ (logga in i övre högra hörnet) och ändra betalsätt. Dagen efter ändringen får du ett mejl med en länk så att du kan skapa en ny betalning.

Vid frågor, vänligen mejla Riksbyggen Förtur på fortur@riksbyggen.se alternativt ring 0771-860 860.

Med vänlig hälsning,
Riksbyggen Förtur
Ove Pramdell Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hej Ove!

    Det kan vara olika faktorer som har gjort att vi inte lyckats att dra medlemsavgiften på ditt kontokort. Det kan vara att saldo saknas, kortets giltighet har gått ut, bytt kort, bytt bank.

    Det du ska göra nu är att följa instruktionen i mejlet:

    Gå in på vår kundwebb https://kund.riksbyggen.se/ (logga in i övre högra hörnet) eller tryck här och ändra betalsätt. Ändra betalsätt hittar man högst upp i menyn till vänster. Dagen efter ändringen får du ett mejl med en länk så att du kan skapa en ny betalning.

    Det du kan välja mellan är kortbetalning eller faktura. Vill du betala med kort fyller du i dina kortuppgifter (även om det är samma kort som du betalade med föregående år). Vill du hellre betala med faktura så fyll i uppgifter för det ändamålet.

    Sanna Kundkommunikatör
  • Jag har varken bytt kort , bank eller saknat saldo. Har tryckt fram till betalning och hittar inte var man kan beställa en  länk om det inte är den längst ner på sidan (jag vill byta betalsätt vid nästa betalning)
    Kanske enklast att ni skickar en faktura?

    M v h
    Ove
    Ove Pramdell
  • Hej igen!

    Om du har fått ett mejl att inte vi kunnat ta betalat så skall du följa anvisningen i det mejlet och logga in på kundwebben.
    • Oavsett om du har bytt bank eller kort, eller om du inte gjort något av dem, så måste du gå in via länken och följa instruktionerna. Detta för att byta betalsätt eller verifiera betalsättet.
    • Efter att du har valt att byta betalsätt på kundwebben får du ett mejl ca 24 timmar efter, där du behöver fylla i betaluppgifterna (kortuppgifterna).

    Kundwebben, för att ändra betalsätt: 
    • Om du har fler flikar, välj Förtur.
    • Scrolla ner på sidan och välj ändra uppgifter.
    • När nästa sida kommer upp, så under toppfliken/arna finns tre val, ”ändra uppgifter är ju redan val, ändra till ”betalning” och scrolla längst ner på den sidan.
    • Bocka i ”ändra betalsätt” och tryck på ”uppdatera” och en grön bock visas (ej på mobil). 
    • Mejl kommer dagen efter när du skapar ny betalning.
    Sanna Kundkommunikatör
  • Hej,
    Jag anmälde mig till förtur förra året men har inte fått någon faktura för i år.
    Hälsningar
    Aleksander
    Aleksander
  • Hej Aleksander!

    Har du följt stegen som står i kommentaren ovanför?

    Om du fortfarande inte fått något mejl med betalningsinformation får vi be dig mejla dina uppgifter till fortur@riksbyggen.se så får vi undersöka vad som har hänt och hjälpa dig.
    Alexander Kundkommunikatör

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.