Varför har Riksbyggen infört digitala köer?

Digitaliseringen minskar manuellt arbete, förkortar köhanteringstiden och minimerar uteblivna intäkter för outhyrda objekt. Dessutom får alla som köar en bra överblick och kan lättare hålla sig uppdaterade om lediga objekt och se sina egna köpoäng.

I det nya systemet publiceras lediga objekt online. Alla som ställt sig i kö och klickat för att de vill skapa en prenumeration får sedan ett e-postmeddelande så fort det finns ett ledigt objekt att söka. Av alla de som anmält intresse erbjuds den med längst kötid att teckna avtal. Om den med längst kötid tackar nej går erbjudandet vidare till nästa i turordningen och så vidare.

Vi är medvetna om att alla inte har tillgång till en dator, surfplatta eller mobil och en e-postadress. Kanske finns möjlighet att ta hjälp av en släktning eller vän. Det går även bra att vända sig till sitt lokalkontor och be dem om hjälp med att skapa ett konto och registrera sig som sökande. Däremot måste man själv ordna så att man har tillgång till e-post och kan hålla sig uppdaterad om lediga objekt och anmäla intresse.

Riksbyggen Kundtjänst Kundkommunikatör Rapportera olämpligt innehåll

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.