Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Vad krävs för uppsägning av hyresrätt?

Vad behöver man göra för säga upp hyresrätt hos Riksbyggen? Kan man säga upp via mail eller telefon?

Kommentarer

  • Hejsan!

    En uppsägning sker alltid skriftligt hos oss. För att veta vem du ska skicka uppsägningen till behöver du skicka ett e-postmeddelande till info@riksbyggen.se med dina person- och kontaktuppgifter. Då kan vi hitta dig i vårt system och ta reda på vem du ska vända dig till.

    Sanna Kundkommunikatör
  • Om jag har sagt upp min lägenhet måste jag då även säga upp tv och bredband abonnemang som jag betalar på hyran? eller räcker det att jag har sagt upp mitt hyreskontrakt?

    Hälsningar
    Jonas

    Jonas Mouritsen
  • Hej Jonas!

    Om bredband och tv betalas i samband med hyresavgiften sägs det upp per automatik vanligtvis i och med att du flyttar ut och en ny hyresgäst flyttar in, vänligen kontakta respektive bredband och tv-leverantör om du vill säkerställa detta om du vet med dig att du varit i kontakt med leverantören/leverantörerna tidigare angående abonnemangen.
    Alexander Kundkommunikatör
  • Hej. Hur lång är uppsägningstiden på era lägenheter?
    Timmy
  • Hej Timmy!

    Uppsägningstiden kan variera beroende på vilket område det gäller samt hur stor efterfrågan är för lägenheterna men generellt gäller 3 månaders uppsägningstid om inget annat bestäms.

    Det går alltid bra att kontakta oss på telefonnummer 0771860860 så kan vi hänvisa dig vidare till ansvarig hyresadministratör för respektive område.


    Alexander Kundkommunikatör
  • Hej!
    Jag har nu fyllt i en blankett om uppsägning av min hyreslägenhet hos er. Det enda fält som ska fyllas i (som jag förstår det) är Varför jag vill säga upp lägenheten, så detta har jag fyllt i. Det jag undrar är om ni även behöver min underskrift för att uppsägningen ska gå igenom? För det finns inget fält för detta på blanketten...

    Mvh Louise
    Louise Olsson
  • Hej Louise!

    Detta är något du kan kontakta ansvarig hyresadministratör om vad som gäller i respektive område/ort då blanketterna kan se olika ut.

    Vänligen kontakta oss på telefonnummer 0771860860 eller mejla din fråga tillsammans med fullständiga kontaktuppgifter och adressuppgifter så kan vi ta din fråga vidare till ansvarig person.
    Alexander Kundkommunikatör
  • Om jag vill säga upp lägenhet pga dödsfall, hur går jag tillväga och hur lång är uppsägningstiden?
    Johanna Eriksson
  • Hej Johanna!

    Det kan finnas olika rutiner beroende på vilken ort det gäller. Jag får be dig att kontakta oss antingen på telefon 0771-860 860 eller skriv ett mejl till: info@riksbyggen.se. Skriv med vilken adress det gäller samt kontaktuppgifter. Då hjälper vi till med information om uppsägningstid och hur du ska gå tillväga.
    Johanna Kundkommunikatör
  • jag har skickat en uppsägning av lägenhet hyretslägenhet  för min moder
    men ej fått svar på det
    Eva Broddfelt
  • Hej Eva!

    Man ska få en bekräftelse hemskickad när vi har tagit emot och registrerat uppsägningen. Vänligen kontakta oss på telefon 0771-860 860 eller mejla till: info@riksbyggen.se så att vi kan se över vad som har hänt.
    Johanna Kundkommunikatör
  • Hej !
    Jag bor på ekholmsvägen och skulle kolla hur länge uppsägningstiden är inom samma område, typ till en annan lägenhet på ekholmsvägen eller till en på järdalavägen ?
    Nadia
  • Hej Nadia!

    Om du vill att vi kollar upp hur lång din uppsägningstid är ber jag dig höra av dig till oss på 0771-860 860 dygnet runt eller fyller i formuläret här och beskriver din fråga på nytt samt anger dina person- och kontaktuppgifter så hjälper vi dig den vägen.
    Sanna Kundkommunikatör

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.