Till senaste kommentaren
Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

E-Faktura tillbaka som betalningstjänst!

E-faktura är nu tillbaka som betalningstjänst, ansökan om E-faktura sker via internetbanken.

Riksbyggen Kundtjänst Kundkommunikatör Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hej,
    Härmed söker jag E-faktura
    Mvh
    Andreas Bethmorad
    Andreas Bethmorad
  • Hej Andreas!

    Du kan dessvärre inte ansöka om e-faktura här utan det gör du via din internetbank.
    Sanna Kundkommunikatör
  • Hej, och tack på förhand för en smidigare betalnings form
    Bra att medlemsavgiften aviseras årligen till den e-postadress som finns registrerad hos er.
    Mvh
    Rada Becner
  • Hej Rada!

    Vad kul att du är positiv till betalningsformen E-faktura som vi erbjuder.

    I dagsläget så kan vi inte erbjuda att skicka avier automatiskt via mejl.
    Johanna Kundkommunikatör
  • Kan man ansluta till E-faktura hos alla banker?
    Mattias Hammare
  • Hej Mattias!

    Ja det stämmer, du söker efter Riksbyggen i din internetbank.
    Sanna Kundkommunikatör
  • Hej Riksbyggen
    Har fått e-faktura direkt i banken tidigare. Varför har jag inte fått någon att betala nu?

    Anders Fagerlund
  • Hej Anders!

    Har du fått din E-faktura ännu? Om du fortfarande inte har fått någon till din bank så kan vi skicka den på nytt.

    Du är välkommen att kontakta oss på telefon 0771-860 860 för snabbare hantering. Vi har öppet dygnet runt.
    Johanna Kundkommunikatör
  • Jag får alltså faktura på min e post så jag inte glömmer betala ,
    Hur brukar det betalas , glömt bort hälsar Sture
    Sture Kilgren
  • Hej Sture!

    Om du har E-faktura kommer dina hyresfakturor till din internetbank. De kommer inte via e-post.

    För att undersöka vilket aviseringssätt du har gentemot Riksbyggen går det bra att kontakta oss på telefonnummer 0771860860 då vi behöver lite mer uppgifter ifrån dig.
    Alexander Kundkommunikatör
  • Hej! har inte fått min hyresavi genom e-posten skall resa utomlands till helgen så vad gör jag för att kunna betala i tid?
    Anne Karlsson
  • Hej Anne!

    Om du ännu saknar din e-faktura behöver vi kolla närmre på vad som hänt i ditt specifika ärende. Du når oss snabbast via telefon 0771 - 860 860 (tillgängligt dygnet runt), men du kan också skicka din fråga till info@riksbyggen.se. Bifoga i ditt mejl kontakt- och personuppgifter samt vad ditt ärende gäller.

    Du kan även alltid hitta dina aviuppgifter på Mitt Riksbyggen där du snabbt och smidigt kan logga in med e-legitimation.
    Jacob Kundkommunikatör
  • Hej! Jag och mina grannar hade inte fått vår e-faktura. Jag ringde och fick veta att ni haft problem med att skicka ut e-fakturor. Ni krängde ut den igen, så denna gång gick det bra (för att jag var vaken och alert). Min fundering till er är vad ni gör åt saken för att informera oss som inte får fakturan? Eftersom det går automatiskt är det ibland lätt att missa, man kanske ser det för sent och då kommer påminnelseavgift. Jag ser i kommentarsfältet att ni hade samma bekymmer med e-fakturor i december. Kan jag lita på att ni gjort nödvändiga förändringar så det funkar att få fakturor utan problem nästa gång - eller att ni ger tydlig information (eller pappersfaktura) till oss som blir drabbade?
    Anna
  • Hej Anna!

    Tack för din feedback. Givetvis bör ni få information om att e-fakturan eventuellt inte når alla och att man bör vara uppmärksam. Jag tar detta vidare.

    Gällande utskicket av e-fakturan är vår IT-avdelning medvetna om problemet och jobbar på att förbättra utskicket. Förhoppningsvis fungerar det smidigare till nästa utskick.

    Jättebra att du var uppmärksam på att du inte har mottagit din faktura och kontaktar oss. Vi skickar inte ut pappersfakturor när du har anmält e-faktura tyvärr men vi kan givetvis hjälpa dig att få avin per post eller mail när du kontaktar oss.

    Ett tips är att använda vår tjänst Mitt Riksbyggen där finner du alltid dina avier.
    Sanna Kundkommunikatör
  • Tack för ditt svar. Nu är situationen ännu värre och mer förvirrad. Natten mot 29/3 skickade ni ut ytterligare en e-faktura (den faktura jag ringde och efterlyste). Eftersom jag har automatisk betalning har ni numera dragit två månadsavgifter för april månad. Samma gäller åtminstone en av mina grannar. Har ni koll på dessa dubbla betalningar och returnerar pengarna till våra konton automatiskt? Det är helt klart kännbart att betala 12000 kr istället för 6000 kr.

    Jag förstår att ni inte skickar ut pappersfakturor om man har e-faktura, men som sagt: något måste ni göra för att meddela oss kunder om ni har problem med att fakturera. Ni har mailadresserna, så ett mail - samt info till resp. Brf-styrelse - är ett minimikrav tycker jag som kund. En blänkare på er hemsida är också sådant verktyg som man brukar använda. Alla är inte digitala (även om de kan ha e-faktura/autogiro via banken), också något att beakta men om styrelsen får info kan de säkert sköta den mest akuta kommunikationen.

    Riksbyggen ger tyvärr ett skralt första intryck efter tre månader som vår förvaltare, där allt från snöskottning till fakturering inte har fungerat. Jag tänker att det är viktigt att ni får feedback av oss som slutkunder så ni kan göra nödvändiga förändringar och förhoppningsvis hålla måttet framöver.
    Anna
  • Hej Anna!

    Om det blivit en dubbelinbetalning för april månad har vi inte som rutin att automatisk återbetala pengarna då vi inte får uppgifterna från vilket konto betalningen gjordes ifrån. Om du vet med dig att det blivit en dubbelinbetalning behöver du kontakta oss via telefon eller via mejl med dina bankuppgifter så vi kan göra en återbetalning till dig.

    Vid eventuella fel med aviseringen försöker vi meddela de berörda på ett eller annat sätt men i detta fallet har vi missat att skicka ut informationen i tid vilket medfört att flertalet inte fått sina avier.

    Vi uppskattar din feedback och tar till oss dig de du säger för att förbättra vår kommunikation.
    Alexander Kundkommunikatör

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.